قبل از آنکه پای خود را در آبهای فارکس وارد کنید، به شما هشدار داده شده است که از دست دادن پول بخشی از این بازی است. در واقع باید بدانید که تعداد بازندگان همواره بیشتر از برندگان هستند. با این وجود شما خودتان را با سلاح آموزش مسلح میکنید و با احتیاط کامل وارد بازار می شوید.

پس از ورود به بازار موفقیت اولیه را کسب میکنید، شما در این تجارت موفق شدید و موفقیت پشت موفقیت! چیزی که اتفاق می افتد این هست که اعتماد به نفس شما با هر موفقیت افزایش می یابد، و اعتماد به نفس یک چیز عالی است، اما اعتماد به نفس بیش از حد خوب نیست. پس از چند معامله موفق شما احساس میکنید که شکست ناپذیر هستید و این بازار آنطور که می گفته اند خطرناک نیست! و این درست همان زمانی است که مشکل آغـــاز می شود.

در اینجا 5 دلیل از مواردی که به واسطه غرور شما اتفاق می افتد آورده شده است:

  1. معاملات بزرگتر انجام می دهید: شما به واسطه معاملات موفقی که داشتید پول زیادی کسب کرده اید و همین پول زیاد به شما قدرت انجام معاملات بزرگتر را می دهد. از آنجا که شما تازه وارد بازار شده اید انجام معاملات بزرگ ریسک بالایی را به حساب شما وارد میکند و ...

  2. معاملات بیشتری انجام می دهید: اگر انجام معاملات باعث کسب درآمد می شود خب پس معاملات بیشتر مصادف است با کسب درآمد بیشتر. با این حال انجام معاملات بیشتر احتمال از دست دادن سرمایه را نیز بالا می برد.

  3. جابجایی استاپ یا حد زیان: با پول بیشتر در حساب معاملاتیتان این احساس را خواهید کرد که می توانید در برخی مواقع قوانین را زیر پا بگذارید! و همین رعایت نکردن قوانین ممکن است در یک لحظه کل سرمایه شما را نابود کند و یا ضرر هنگفتی به حساب شما وارد نموده تا جبران آن از توان شما خارج باشد.

  4. ساعات معاملات را بالا می برید: برخلاف آنچه تصور میکنید هر چه ساعت فعالیت در بازار را بالاتر ببرید موفقیت شما کمتر می شود. در این بازار نیز باید ساعت مشخصی را به انجام معاملات اختصاص دهید. زمانهایی هستند که شما روحیه انجام معاملات ندارید، زمانهایی هستند که بازار قدرت کافی برای رسیدن به اهداف شما ندارد و برخی اوقات هر دوی اینها دست به دست هم می دهند و شرایط نامناسبی را برای انجام معاملات برای شما فراهم میکند. این خستگی ناشی از معاملات آن تصویر زیبای موفقیت را به مرور از ذهن شما پاک خواهد کرد.

  5. از برنامه طرح معاملاتیتان غافل می شوید: پس از کسب موفقیت شاید احساس کنید که این سیستم نبوده که شما را موفق کرده بلکه خود شما با شمی که دارید توانستید موفق شوید! و این باعث می شود که کم کم احساس کنید که دیگر طرح معاملاتی یا تردینگ پلن دیگر برای شما لازم نیست و شما توانایی انجام معاملات را به تنهایی دارید و ...

بنابراین در ابتدای ورود به بازار بعنوان یک معامله گر تازه کار بهتر است که موفقیت های کم و محدودی داشته باشید و یا حتی از برخی معاملات زیان ده احساس خوبی کسب نکنید، زیرا همین احساسات ناخوشایند باعث میشود که به قوانین احترام بگذارید، دچار غرور نشوید، حد زیانهای خود را جابجا نکیند، ساعات معاملات خود را به دقت انتخاب نمایید و در نهایت همیشه یک تردینگ پلن همراه خود داشته باشید و به آن عمل کنید حتی اگر میلیونها دلار از بازار درآمد دارید.

شما چه فکر میکنید؟