تبدیل شدن به یک معامله گر تمام وقت یا کسی که شغل اصلی آن معامله گری در بازار فارکس می باشد، چیزی است که تقریبا همه آرزوی رسیدن به آن را دارند. اما تعداد کمی می توانند به این هدف دست یابند.

اگر شما واقعا قصد دارید که یک معامله گر حرفه ای تمام وقت شوید باید نگرش خودتون رو نسبت به بازار تغییر داده و ذهن بیمارگونه ای که در خصوص انجام معاملات داشته اید را بهبود بخشید. و یک انضباط معاملاتی برای خود بوجود آورید. همچنین این مهم است که باور کنید هیچگونه گوی سحر و جادو و یا جام مقدسی در خصوص استراتژی های معاملاتی وجود نخواهد داشت، چیزی که شاید در سایر وب سایتهایی که در زمینه فارکس فعالیت می کنند خوانده و دیده باشید.

معامله گر تمام وقت

باید این نکته را خاطر نشان کنم که هیچ تضمین و گارانتی در مورد سیستمهای معاملاتی وجود نخواهد داشت که در ماه بعد نیز 1 میلیون دلار کسب درآمد کنند.

اگر شما تمایل دارید که یک آموزش مختصر و مفید در خصوص کسب درآمد در بازار فارکس به صورت مستمر و منطقی داشته باشید، مطالبی که در ادامه خواهید خواند برای شما مفید خواهد بود. اما اگر اعتقاد دارید که این بازار پتانسیل آن را دارد که شما را یکشبه میلیونر کند، بهتر است که از خواندن ادامه مطالب منصرف شوید.

در اینجا برخی از مراحل مهمی که شما به آن نیاز دارید تا یک معامله گر حرفه ای و تمام وقت در بازار فارکس شوید ذکر گردیده است:

واقع بین بودن

باخودتان واقع بین و صادق باشید


اولین چیزی که برای رسیدن به یک معامله گر حرفه ای یا تمام وقت در بازار فارکس مورد نیاز می باشد این است که با خود رو راست و صادق باشید که اندازه حساب معاملاتی شما چقدر است و شما با چه میزان سرمایه انتظار چه میزان سود را خواهید داشت؟
بعنوان مثال اگر موجودی حساب معاملاتی شما 2000 دلار است (که این تقریبا کم است) شما باید سطح توقع خود را کمی پایین آورده و فقط با هدف افزایش موجودی حساب معامله نمایید، نه کسب درآمد.
شما باید فورا یاد بگیرید که نمی شود بیشتر از این ریسک کرد و راحت نشست و در هر معامله ضررهای سنگین داد. و اگر حساب معاملاتی شما نسبتا کوچک است شما مجبورید که حجم معاملات خود را کاهش دهید تا حسابتان را از نابودی حفظ کنید.
حساب معاملاتی کوچک یعنی اینکه شما باید حتما حجم معاملات کوچکی انتخاب نمایید، تا بتوانید به درستی رسیک معاملات را مدیریت نمایید، حداقل تا زمانی که حسابتان بتدریج رشد نماید.
بنابراین اولین و ساده ترین قدم برای رسیدن به یک معامله گر حرفه ای و تمام وقت بازار ارز این است که راحت بنشینید و به خود بگویید: "بسیارخب، من این مقدار پول در حسابم دارم و در صورتی که فلان مقدار در هر معامله ضرر کنم، احساس استرس و وحشت نخواهم داشت و می توانم این ضرر را براحتی جبران کنم. بنابراین حجم هر پوزیشن من فلان مقدار خواهد بود" سپس شما یک نقطه شروع بسیار خوبی را خواهید داشت.
شما نبایست در مورد دیر ثروتمند شدن و یا درآمد کم از بازار نگران باشید. حفظ تمرکز و خونسردی در ابتدای کار هر تریدر موفق بسیار بسیار مهم است و شما به هیچ عنوان نباید نگران کوچکی حسابتان باشید من به شما قول می دهم که با حفظ تمرکز منابع پول به سمت حساب شما سرازیر خواهند شد.
تریدرهایی که در ابتدای معاملات تاکید زیادی بر میزان پول خود دارند بازنده هستند و در نهایت بازار را با ضررهای هنگفت ترک خواهند کرد.



دانش

مطمئن شوید که دانش اولیه تجارت فارکس را میدانید


این بخش همیشه از لیست مطالبی که در خصوص آموزش تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای است نادیده گرفته می شود. تعداد زیادی از معامله گران به من ایمیل می زنند و از اینکه حجم زیادی از پول خود را در معاملات فارکس از دست داده اند گله مند می باشند. وقتی از آنها در مورد نحوه معامله کردنشان سئوال می کنم، شگفت زده می شوم که آنها حتی اصول اولیه معامله کردن در بازار ارز را نمی دانند و با اعتماد به نفس بالایی اقدام به معامله می کنند.
بنابراین مطمئن شوید می دانید که بازار فارکس چیست؟ و چرا بوجود آمده است؟ و سبک تجارت عمومی در آن را بدانید قبل از آنکه با حساب واقعی کار کنید. شما می توانید در این خصوص از وب سایتهای آموزشی که در اینترنت فراوان وجود دارند و اصول مقدماتی ترید کردن را آموزش می دهند استفاده نمایید. بزودی مطالب آموزشی مقدماتی نیز در همین وبسایت قرار خواهد گرفت.


بروسلی

استاد یک استراتژی معاملاتی موثر در بازار فارکس شوید

در این مرحله شما نیاز دارید که استاد یک استراتژی موثر معاملاتی شوید. تمرین و ممارست در بازه زمانی به شما اجازه می دهد که در یک استراتژی استاد شوید. وقتی در یک استراتژی معاملاتی به درجه استادی رسیدید و مالک آن شدید، سپس می توانید یک استراتژی دیگر را امتحان کرده و در آن نیز استاد شوید. این میتواند یک فرایند مستمر باشد برای توسعه سیستم معاملاتی نهایی شما.
اولین و بهترین استراتژی که در مرحله نخست می توانید آن را آموزش دیده و در آن به درجه استادی برسید "پرایس اکشنها" (Price actions) هستند.
اگر به شما می گویم که مجبورید یک استراتژی موفق را یاد بگیرید بخاطر این است که فرد دیگری توانسته آن را یاد گرفته و در آن به موفقیت برسد. و این سرعت شما را برای رسیدن به موفقیت بالاتر خواهد برد اگر نه شما می توانید یک استراتژی جدید از راه های بسیار طولانی تر برای خود خلق نمایید.
انسانها همگی با هم متفاوت هستند. مغز و شخصیت هر انسانی با توجه به خصوصیت خود یک سبک استراتژی را پذیرا است. سعی کنید استراتژی که با روحیات شما سازگار است را پیدا کرده و در آن به درجه استادی برسید اگر نه هرگز نخواهید توانست در سایر روشها موفق شوید.
بعنوان مثال برای یافتن کلیات سبکهای معاملاتی اولین تصمیم این است که به سئوال ذیل پاسخ دهید: آیا شما تمایل دارید که در جهت روند معامله کنید یا در خلاف جهت روند؟ شاید هم هردو؟ به نظر من بهترین انتخاب در مرحله اول معامله در جهت روند است.
هدف این سایت این است که با معرفی و آموزش اصول اولیه استراتژی های معاملاتی به شما کمک کند تا استراتژی معاملاتی خود را بهتر پیدا کنید. استراتژی معاملاتی من ترکیبی از چندین استراتژی معاملاتی موثر است.

پلان معاملاتی

یک پلن معاملاتی برای خود طراحی کنید و به آن پایبند باشید

مرحله بعد تحکیم کردن استراتژی معاملاتی خود با طراحی یک پلان معاملاتی می باشد. اگر شما آموزشهای این وب سایت را دنبال کنید من به شما یاد خواهم داد که چگونه یک پلن معاملاتی طراحی کنید.
یک پلن معاملاتی که برای یک معامله گر تمام وقت بازار فارکس باشد از چندین عنصر حیاطی تشکیل شده است، چرا که یک پلن معاملاتی راهنما و نقشه راه یک معامله گر است و طبیعی است که یک نقشه باید کاملا جامع و کامل باشد تا بتواند نقشه خوان را به هدف خود برساند. یک پلن معاملاتی به شما کمک می کنه تا تمرکز معاملاتی خود را از دست ندهید و انضباط معاملاتی داشته باشید و مانع شما می گردد تا بیش از اندازه معامله نکنید و بیش از اندازه لوریج ها استفاده نکنید یا بطور کلی یک تجارت عاطفی را پیاده سازی نکنید.
معامله کردن احساسی تنها دلیل شکست معامله گران در بازارهای مالی می باشد و با طراحی و ساخت و اجرای یک پلن معاملاتی بازار فارکس شانس بیشتری برای حضور در بازار داشته باشید و ضمن دوری از معاملات احساسی برآیند موفقی را در بازار داشته باشید.

ژورنال معاملاتی

یک ژورنال معاملاتی برای خود بسازید و به آن پایبند باشید

شما همچنین احتیاج دارید که یک ژورنال (روزنگار) معاملاتی برای خود داشته باشید تا بتوانید نتایج معاملات خود را ردیابی کنید و بازدهی معاملات خود را در طول بازه زمانی مشخص مشاهده کنید.
دلیلی که من در این بخش و بخش قبلی تاکید می کنم "پایبند باشید" این است که: زیرا خیلی از معامله گران پلن معاملاتی برای خود طراحی میکنند و حتی نسبت به ژورنال نویسی هم اقدام می کنند اما هرگز آن را بکار نمی برند! یا آنها را بکار میبرند اما به محض ضرر کردن در یک معامله دیگر از آنها استفاده نمی کنند! شما مجبورید که نظم و انضباط بیشتری در معاملات داشته باشید، این واقعیت را بپذیرید که شما هرگز در همه معاملات سود ده نخواهید بود، و باور کنید که اطاعت بی چون و چرا از پلن معاملاتی و نوشتن روزنگار معاملات به مراتب آسان تر خواهد بود از معامله کردن بودن آنها.
فعالیت در بازار فارکس یک بازی نیست! برای اینکه واقعا نیست، این یک تجارت است، و هنگامی که با پول واقعی در حال فعالیت هستید باید با آن مثل یک تاجر رفتار کنید. کسب و کارهای واقعی پلنهای تجارتی دارند و آنها سیستمهای حسابداری داشته تا هزینه ها و سودهای خود را ردیابی کنند، بنابراین شما هم احتیاج دارید تا سیستمی داشته باشید تا نتیجه فعالیت خود را ردیابی کنید و طرح تجاری داشته باشید و به آن عمل کنید.

معاملات مجازی

معاملات مجازی

بعد از آنکه شما توانستید یک استراتژی معاملاتی موثر پیدا کنید که با روحیات شما سازگار باشد و در آن استاد شدید و سپس پلان معاملاتی برای خود تهیه کردید و شروع به نوشتن روزنگار معاملات خود نمودید، شما می توانید استراتژی معاملاتی خود را در یک حساب مجازی امتحان کنید. هرگز این اعتقاد را نداشته باشید که این یک حساب مجازی است و سود وزیان آن برای من اهمیتی نخواهد داشت و نیازی نخواهد بود که من به اصول معاملاتی خودم پایبند باشم. معامله در حساب مجازی به شما این اجازه را خواهد داد تا با پلتفرم معاملاتی بروکر خود رابطه دوستانه برقرار کنید نه چیز دیگر، و این خیلی خیلی مهم است زیرا بسیاری از معامله گران فقط بخاطر این مورد که نمی توانند با پلتفرم معاملاتی بروکر خود سفارشات خرید یا فروش قرار داده و یا به موقع آن را ببندند زیانهای هنگفتی می کنند. پیشنهاد من به شما این است که حتما به مدت 3 ماه در یک حساب مجازی پلتفرم و بروکر خود را امتحان کنید و رابطه صمیمی با آنها برقرار کرده و پس از آن اقدام به انجام معاملات با پول واقعی نمایید.
این واقعیت وجود دارد که فرق زیادی بین انجام معامله در یک حساب مجازی با انجام معامله در یک حساب واقعی وجود دارد. اما اگر تمرین کنید که یک حساب مجازی را به چشم یک حساب واقعی ببینید، آنوقت یان فرصت خوبی است تا پس از تسلط به امور معاملات و نظم و انضباط یافتن در آنها به یک حساب واقعی نقل مکان کرده و مطمئن شوید که در آنجا نیز می توانید موفقیت کسب نمایید.

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک برای باید جزو اولویت اول شما باشد اگر میخواهید بعنوان یک معامله گر تمام وقت در بازار فارکس مشغول شوید. چرا که اگر یک چیز خوب وجود داشته باشد که معامله گران تمام وقت یا حرفه ای آن را بخوبی انجام می دهند همین مدیریت ریسک است. بعبارت ساده اگر شما مدیریت ریسک نداشته باشید شما هرگز یک معامله گر تمام وقت یا حرفه ای بازار فارکس نخواهید بود.
مدیریت سرمایه موثر یعنی اینکه هرگز مبلغی را که توان از دست دادن آن را در هر معامله ندارید ریسک نکنید.
برای مدیریت ریسک شما باید مفاهیم سود به زیان و حجم پوزیشن را خوب بدانید (این موارد در پستهای بعدی به طور کامل توضیح داده خواهد شد) چرا که این دو مقوله، مقوله های حیاطی انجام معاملات در بازار فارکس می باشند.
حتی اگر یک استراتژی معاملاتی موثر داشته باشید اما مدیریت ریسک را از آن حذف کنید هرگز موفق نخواهید شد.

روانشناسی معاملات

روانشناسی معاملات

سرانجام فرق بین معامله گران آماتور و معامله گران حرفه ای این است که معامله گران حرفه ای در مورد نحوه معامله کردن متفاوت فکر می کنند. معامله گران آماتور در واقع در حال قمار کردن در بازار هستند در حالی که معامله گران حرفه ای و تمام وقت به این می اندیشند که چگونه به صورت بلند مدت در بازار ثابت بمانند و کسب سود کرده و تجارت نمایند.
این خیلی آسان است که دچار غرور و اعتماد به نفس زیاد شده پس از یک سری معاملات سود ده و یا دچار کینه شده هنگام ضرر کردن و سعی میکنید تا بلافاصله به بازار برگشته و یک پوزیشن باز نماییم جهت جبران خسارت وارد شده. در هر صورت هنگامی که شما دچار این احساسات می شوید بدانید که این کار منطقی نیست و حتی قسمتی از پلن معاملاتی شما هم نخواهد بود.
در واقع در اینجاست که اهمیت پلان معاملاتی خود را نشان میدهد. بعد از انجام هر معامله چه زیان ده و چه سود ده شما باید برگردید و مرور کنید نحوه معامله کردن تون رو با پلان معاملاتی خود تا مطمئن شوید که تمامی قوانین را مو به مو انجام داده اید و همچنان در تمرکز کامل هستید و با احساسات به بازار بر نخواهید گشت.