معاملات روزانه فارکس برای همه مناسب نیست. بله، منافع زیادی وجود دارد، اما بعضی فاکتورهای "منفی" هم وجود خواهد داشت. یکی از آنها این است که شما با ضررهایی روبرو خواهید شد.به عنوان یک معامله گر، ضررها بخشی از حرفه ی ما هستند.اگر شما نمی توانید بپذیرید که با آنها روبرو شوید، کاملا ساده است، شما نباید معامله کنید.

معامله گری روزانه

و شما به یک برنامه نیاز دارید:

معامله گرانی که در معاملات روزانه از بیشترین موفقیتها لذت می برند، علی رغم اینکه این حرفه همه زندگیشان است یا اینکه برای کسب درآمد بیشتر به آن روی آورده اند، عموما استراتژیهای معاملاتی محکم و نابی دارند و نظم و ترتیب را هم به برنامه ی معاملاتی شان اضافه کرده اند.

در ذهن داشته باشید که معاملات روزانه فارکس یک عرصه ی کاملا رقابتی است. برای موفقیت شما باید روی یک سری از استراتژی هایی که می توانید به سرعت و بدون درنگ انجام دهید تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید که یک نقشه معاملاتی استراتژیک و ثابت شده می تواند مرز منطقه ی سکون بازار را برای شما مشخص کند.

یک استراتژی سود آور بدون نظم و ترتیب بی فایده است. معامله گران روزانه ی موفق باید برای پیروی از سیستمشان به شدت نظم و ترتیب داشته باشند، چون آنها می دانند که فقط معامله گرانی که این روش را اعمال می کنند بیشترین احتمال را برای سود کردن دارند.

چه شما در معامله تازه کار باشید یا اینکه سال ها معامله کرده باشید، در مجموع بسیار وسوسه کننده است که همه اطمینان را به نمودارها و نرم افزار قرار بدهید. اگر فقط معامله به این سادگی بود، چه عالی می شد!

سادگی خریدن الگوهای معاملاتی و برنامه های کامپیوتری موفقیتان را به عنوان یک معامله گر تضمین نمی کند.

چه بسیارند معامله گران تفریحی که این را امتحان کرده اند، و، جای تعجب نیست که آنها شکست خورده اند آنها ابزار لازم را خریدند، اما آن علمی را که برای موفقیت به آن نیاز داشتند، نداشتند. پس در مجموع تحصیلات برای معامله گر مشتاق - و با تجربه -  اعجاز خواهد کرد.

البته، منظور این نیست که برنامه های نرم افزاری و نشانه گرها وقتی برای معاملات روزانه به کار گرفته می شوند، مفید نیستند. برعکس، بسیاری از معامله گران از اندیکاتورهای تکنیکال که ابزار موفقیتشان است، استفاده می کنند. مثال هایی از این اندیکاتورها عبارتند از MACD، میانگین های متحرک و استوکاستیک ها. اگرچه، با اینکه معامله گران روزانه ای که می توانند سود بگیرند حتما از اندیکاتورهایشان پیروی می کنند، آنها همچنین آگاه هستند که هیچ چیز 100% خطا ناپذیر نیست.

شما فقط با یک معامله به تنهایی پولدار نخواهید شد.

معامله گران موفق می دانند که تلاش برای برخورد به یک خانه ی پر سود تنها با انجام یک معامله، راه مطمئنی برای سوختن است. کلید حل این مشکل تداوم است. شما باید استراتژی محکمی را بسازید که سودهای مداومی را تولید کند، و نیاز دارید همچنان که رشدها و پیشرفت های معاملات روزانه را تجربه می کنید، آموزش ببینید و آنها را تطبیق بدهید. اگر می خواهید با معاملات به موفقیت برسید، شما باید هم زمان و هم پول را سرمایه گذاری کنید تا دانشی را که نیاز دارید، نظم برای پیروی از استراتژی معاملاتی تان، و صبر برای منتظر بودن برای یک "معامله ی کامل" را بدست آورید.

شما به برنامه ریزی فکری زیر نیاز دارید:

1) بالای خط بازی کنید

بازی کردن در بالای خط بدین معناست که مالکیت همه آنچه در معاملات شما رخ می دهد را داشته باشید. بجای کسی را مقصر دانستن، عذر تراشی کردن، یا انکار کردن اینکه مشکلی وجود دارد، پاسخگوی تصمیمات و اعمال معاملاتی خودتان باشید و مسئولیت انجام هر کاری را راجع به آن بپذیرید.

هیچ بازار بدی وجود ندارد، بلکه شیوه معاملاتی بد برای بازار وجود دارد. کسی شما را وادار نمی کند که در بازار مشخص معامله کنید، اگر بازاری غیرقابل معامله باشد، شما می توانید بازار دیگری را انتخاب کنید. و شما می توانید شیوه ی معاملاتیتان را تغییر دهید و برنامه معاملاتی خود را تنظیم کنید. خیلی کارها هست که شما می توانید انجام دهید. به عنوان یک معامله گر، شما مسئول نتایج معاملاتی خود هستید، و نه هیج کس دیگری.

2) نگرش مثبت داشته باشید

معامله می تواند ساده باشد، اما انجام دادنش آسان نیست. در طول مسیر، با ضررهایی روبرو خواهید شد، اما شما باید هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید خودتان را، استراتژیتان را و برنده شدن را باور داشته باشید. آیا تا به حال "قانون جذب" را شنیده اید؟ اساسا، این قانون می گوید که برای دستیابی به موفقیت شما باید برای بدست آوردن آن موفقیت تمرکز کنید. و برعکس هم می شود: اگر شما روی چیزهای منفی - روی ضررها - تمرکز کنید، شما احتمالا ضررها را تجربه خواهید کرد این بسیار بسیار مهم است که شما مثبت باشید و مثبت باقی بمانید.

3 ) صادقانه تمرین کنید

آیا این هفته بیش از اندازه معامله کرده اید؟ آبا به احساسات خود اجازه داده اید که شما را شکست بدهند؟ آیا به استراتژی خود ادامه نداده اید؟ خوب - این چیزها برای شکست ما رخ می دهد. اما به خودتان دروغ نگویید، عذر تراشی نکنید. برای تصمیمات و اعمال خود مسئولیت بپذیرید. اشتباه را بپذیرید، از آن بیاموزید، و از آن بگذرید.

4) متعهد باشید

موفقیت در معامله یک شبه بدست نمی آید. آن نیازمند تعهد، زمان و تلاش شماست. تا بحال معامله گران بسیار زیادی در بازار بوده اند، که فکر می کنند که هرچیزی را که لازم است می دانند. آنها فکر می کنند که مجبور نیستند چیزی را یاد بگیرند و معتقدند که یک سیستم جادویی معاملات را برایشان قرار میدهد و آنها را پولدار می کند. شما و من می دانیم که این یک راه مطمئن برای شکست است.

معامله شبیه هر تخصص دیگری است: شما اصول را یاد میگیرید، آنها را به کار می برید، تجربه کسب می کنید و سپس معاملات خود را اصلاح می کنید. آموزش هرگز متوقف نمی شود. آیا شما انتظار دارید که میلیون ها دلار بدست آورید بعد از آنکه فقط چندین ساعت را برای تحصیلات خود سرمایه گذاری کرده اید؟ شما به دکتری که تحصیلاتش را مجانی کسب کرده - با دانلود اینترنتی کتابهای الکترونیکی - اعتماد نمی کنید - اعتماد می کنید؟!

هیچ شکی نیست که: معاملات روزانه می تواند راه سودآور و مهیجی برای کسب پول باشد. با دانشی که صحیح باشد، بطور اصولی می توانید ریسک را کاهش دهید، حتی شانس بیشتری را هم برای دستیابی به موفقیت در معاملات خلق خواهد کرد.

اگر شما تمایلی ندارید که برای یادگیری تکنیکهای معاملاتی، مطالعه درباره ی استراتژی های معاملاتی بهبود یافته و جدید، و با دل و جان کار کردن در یک محیط معاملاتی سریع،  زمانی را بگذارید، پس احتمالا معاملات روزانه برای شما مناسب نخواهد بود.

معهذا، اگر شما فردی سخت کوش هستید، و از خودگذشتگی و نظم دارید، معاملات روزانه جدا می تواند وضعیت و موفقیت آینده ی مالی شما را تحت تاثیر قرار بدهد.