روش معاملات اسکالپ در بازار ارز بعنوان سریعترین روش کسب سود، معرفی میگردد. در این سبک معاملات، حداکثر زمان باز بودن یک معامله، در حد چند ثانیه، یک دقیقه و به ندرت بیشتر از آن می باشد.

بیشتر هدف یک اسکالپر (معامله گری که به روش اسکالپ معامله می کند) کسب سودهای کوچک در بازار است در موقعیتهایی که احتمال موفقیت پوزیشن بالا است، ضمن رعایت نسبت سود به زیان.

اما اگر میخواهید به سبک اسکالپرها معامله کنید، لطفا به این 8 نکته که در ذیل آورده شده توجه نمایید:

  1. تنها راه تبدیل یک حساب کوچک به یک حساب بزرگ استفاده از لوریج بالای واقعی است.
    امـــا صبر کنید...! عجله نکنید! به سرعت نروید یک حساب با لوریج 500 باز کنید! برای شروع کار به روش اسکالپ و برای تسلط به سیستم معاملاتی خود بهترین پیشنهاد شروع از لوریج 1:20 و یا در نهایت 1:50 می باشد. بعد از آنکه خوب به سیستم اسکالپینگ خود مسلط شدید (البته در حساب دمـــــو) حالا وقت آن است که کمی لوریج خود را بالاتر برده و در حساب واقعی اقدام به معامله نمایید.

  2. تنهــــا راه کم ریسک انجام معاملات با یک لوریج بالا استفاده از حد زیان ها می باشد. در غیر اینصورت حساب شما به سرعت و یا حداکثر پس از 10 تا 15 ترید نابود خواهد شد.معامله بدون حد زیان مساوی است با نابودی حساب.
    شــــرط عقل آن است که قبل از ورود به معامله اندازه پوزیشن خود را به طور کاملا واضح و حساب شده براساس قوانین مدیریت ریسک خود مشخص نمایید. 

  3. اگرچه بازار فارکس یک بازار 24 ساعته است و در تمام طول شبانه روز باز می باشد، اما این دلیل بر آن نیست که همیشه شرایط برای اسکالپینگ فراهم باشد.
    هیچ اسکالپری نمی خواهد و نمی تواند که ساعتهای طولانی مقابل مانیتور بنشیند تا موقعیتی فراهم شود و وارد معامله گردد. اسکالپرها شکارچیان حجم معاملات بالا در بازار شناور هستند. همانطور که می دانید 4 نوع ساعت پر حجم معاملات داریم: لندن، نیویورک، سیدنی و توکیو.
    یک اسکالپر حرفه ای باید بداند که جفت ارزی که میخواهد با آن به معامله بپردازد در چه ساعاتی از بازار بیشترین حجم معاملات را بخود اختصاص می دهد، تا در آن ساعات پای سیستم نشسته و موقعیت مناسب را در بازار شکار نماید.

  4. نکته ی بعدی که باید همیشه به خاطر بسپارید میزان اسپردی است که بروکرها برای هر جفت ارز معاملاتی شما در نظر می گیرند.
    هر چه میزان اسپرد یک جفت ارز بیشتر باشد کسب پیپ های بیشتر برای یک سیستم معاملاتی اسکالپ بسیار سخت تر خواهد بود. (بخاطر آنکه به محض باز شدن پوزیشن بروکر کارمزد خودش را در ابتدا برداشت کرده و این فاصله تشکیل شده برای طی شدن و بعلاوه کسب سود معمولا در معاملات اسکالپ که حداکثر سود آنها چند پیپ می باشد بسیار کار سختی است). و عکس آن نیز صادق است، هرچه اسپردها کمتر باشند رسیدن به تارگتهای کوچک برای یک اسکالپر بسیار سریعتر و مطمئن تر است.

  5. عامل مهم بعدی، میزان نوسان روزانه یک جفت ارز است.
    هر چه میزان نوسان یک جفت ارز بیشتر باشد آن جفت ارز برای یک معامله اسکالپ مناسبتر است. البته این میزان نوسان باید منطقی باشد. جفت ارزهای با نوسانهای بسیار شدید نیز خطرناک می باشند. یکی از جفت ارزهای مورد علاقه اسکالپرها، جفت ارز یورو/دلار است. این جفت ارز با متوسط نوسان 100 پیپ در روز و با وجود حجم معاملات بالا و اسپردهای کم، بسیار مورد علاقه اسکالپرها می باشد.
    استفاده از لوریج به همراه فرکانس حرکتی یک جفت ارز کاری بسیار خطرناک است که یک معامله گر اسکالپ باید بسیار محتاطانه عمل کند. زیرا هر پیپ جابجایی قیمت در مجموع معاملات سودها و ضررهای بسیاری را به معامله گر تحمیل می نماید. دستورات سفارشی زیادی فعال می شوند، استاپهای زیادی زده می شوند و تارگتهای زیادی لمس میگردند.

  6. در هر معامله، یک اسکالپر باید یکبار حداقل پوزیشن خود را مدیریت ریسک نماید:
    • پس از ایجاد شرایط مناسب، استاپ خود را به نقطه ورود منتقل نماید
    • بلافاصله پس از حرکت قیمت در جهت پوزیشن، سود خود را در مرحله اول کسب نماید: در محدوده اعداد رنــــد بازار، در نزدیکی خطوط حمایت و مقاومت و در محدوده های فیبوناتچی های معروف.
    • بلافاصله از پوزیشن خارج شود، هنگامی که بازار به حالت رنج و بدون حجم قرار گرفت.

  7. معامله گری به روش اسکالپ کاری بسیار سخت است و نیازمند مراقبت شدید از پوزیشن می باشد، نیازمند است تا لحظه به لحظه قیمت ها بررسی نمایید و همچنین بسیار نیازمند تصمیم گیری سریع و دقیق می باشد. اگرچه تایم فریم های بسیار کوچک برای معاملات اسکالپ مورد استفاده قرار میگیرد، اما این نیازمند داشتن دانش کافی در خصوص مباحث تکنیکال بازار دارد.

  8. معاملات اسکالپ ریسک بسیار زیادی دارد
    بیشتر معامله گران تازه کار یک مشکل مشترک در خصوص کار کردن با حسابهای با لوریج بالا دارند. آنها انتظار دارند که بیشترین سود را در معاملات کسب نمایند آن هم تنها با یک معامله. هرگز این کار را انجام ندهید! هر چه بخواهید سود یک معامله را بیشتر نمایید در واقع از طرف دیگر دارید ریسک از دست دادن سرمایه خود را بیشتر می نمایید. اندازه یک پوزیشن در معاملات اسکالپ باید بسیار دقیق و حساب شده تعیین شود، تا نه تنها در همان یک معامله افت سرمایه شما را زیاد نکند بلکه در درازمدت سود چشمگیری به شما بدهد.

جمع بندی:

برای درک چالش کامل از اسکالپینگ بعنوان یک سبک معامله گری، این را در نظر بگیرید: کاری بسیار سخت و پر استرس با دستاوردهای کوچک، که در صورت نداشتن مدیریت ریسک و سرمایه به راحتی با یک پوزیشن اشتباه از بین خواهند رفت. یافتن تعادل میان نسبت سود به زیان کاری سخت و پر چالش می باشد. همچنین فاکتور سرعت در تصمیم گیری صحیح را به آن اضافه نمایید.

اگر این سبک معامله گری با روحیات شما سازگار باشد کاری بسیار ساده و شیرین تلقی می گردد. روشی که بلافاصله حاصل زحمات خود را خواهید دید. اگر درست عمل کرده باشید به احتمال خیلی زیاد مزد شیرینی را کسب می کنید و اگر اشتباه عمل کنید فورا زیان آن را خواهید چشید.

اسکالپینگ فارکس