در این استراتژی قصد داریم تا مروری بسیار سریع به عملکرد اسیلاتور "استوکاستیک" در معاملات فارکس داشته باشیم.

اگر دقیقا از طرز کار اسیلاتور استوکاستیک مطلع باشید و آن را خوب بشناسید و انتظارات صحیحی از آن داشته باشید، با اضافه کردن آن به سیستم معاملاتیتان می توانید نتایج مثبتی را در معاملات خود مشاهده نمایید.

می توانید این استراتژی را بهینه کنید و به سیستم معاملاتی خودتون اضافه کنید:

بهترین جفت ارز(ها): تمامی جفت ارزها

بهترین تایم فریم(ها): تمامی تایم فریم ها

ایندیکاتور یا اسیلاتور مورد نیاز: استوکاستیک با تنظیمات 14-3-3     Stocasric(14,3,3)d

قوانین ورود و خروج: بخرید هر زمان که خط سریع استوکاستیک خط آهسته را به سمت بالا بشکند و خط آهسته زیر آن قرار بگیرد. عکس این حالت اگر اتفاق افتاد بلافاصله یک پوزیشن فروش باز کنید و اگر در پوزیشن خرید بودید آن را ببندید. برعکس این حالت نیز صادق است یعنی اگر در پوزیشن فروش بودید و سیگنال خرید دریافت کردید، بلافاصله پوزیشن خرید را باز کرده و پوزیشن فروش خود را ببندید.

توجه: حتما و حتما به محض مشاهده سیگنال صبر کنید تا کندل قیمتی بسته شود. زمانی که بسته شد اگر شرایط سیگنال فراهم بود (کراس خطوط) وارد پوزیشن شده و یا از آن خارج شوید

سیگنال استوکاستیک

مزایای این استراتژی: به راحتی می توان سیگنال ورود و خروج گرفت.

معایت این استراتژی: استوکاستیک یک ایندیکاتور دنبال کننده قیمت است، و همیشه یک گام از قیمت عقب تر است. بر همین اساس عبور خطوط از روی یکدیگر می تواند سیگنالهای خطای زیادی ایجاد کند. معمولا معامله گران با تغییر تنظیمات استوکاستیک با توجه به هر جفت ارز و تست گذشته آن احتمال ایجاد سیگنال خطا را کاهش می دهند. استراتژی عبور خطوط استوکاستیک اگر با سایر ایندیکاتورها ترکیب شود میتواند نتایج مثبت خوبی ارائه دهد.