سیستم های معاملاتی که بر اساس اندیکاتور استوکاستیک کار می کنند می توانند سیگنالهای معاملاتی خوبی را به معامله گران بدهند. در این قسمت یک سیستم معاملاتی ساده که براساس اندیکاتور استوکاستیک طراحی شده آورده شده است.

جفت ارز مورد معامله: تمامی جفت ارزها

بهترین تایم فریم: تمامی تایم فریمها

ایندیکاتور مورد نیاز: استوکاستیک با تنظیمات (14,3,3)

قوانین ورود به پوزیشن خرید: هنگامی که خطوط استوکاستیک در زیر خط 10 (اشباع فروش) یکدیگر را قطع کردند و سپس به بالا برگشت نمودند به محض برخورد به خط 20 یک سیگنال خرید صادر شده است.

قوانین ورود به پوزیشن فروش: هنگامی که خطوط استوکاستیک در بالای خط 90(اشباع خرید) یکدیگر را قطع نمودند و سپس به پایین برگشت کردند به محض برخورد به خط 80 یک سیگنال فروش صادر شده است.

قانون خروج از پوزیشن: بلافاصله از پوزیشن باز خود خارج خواهیم شد هنگامی که استوکاستیک خط مقابل خود را لمس نمود یا آن را قطع کرد. (برای پوزیشنهای خرید در صورت عبور از خط 80 و برای پوزیشهای فروش در صورت عبور از خط 20)

مزایای این استراتژی: وقتی بازار دارای روند باشد سیگنالهای ورود و خروج دقیقی را صادر می کند. (البته در بازارهای بدون روند و رنج که در یک کانال دائما بالا و پایین می روند در نزدیکی خطوط سقف و کف کانال می توان از سیگنالهای این سیستم نیز بهره برد که این مبحث کمی حرفه ایست و مربطه به استراتژی های رده بالاتر می باشد.)

معایت این استراتژی: به طور دائم باید بازار را رصد کنید که موقعیتی از دست شما در نرود. اندیکاتور استوکاستیک بایستی با سایر اندیکاتورهای دیگر ترکیب شود تا بتوان سیگنالهای اشتباه آن را فیلتر نمود.