ملاحظات مالی همیشه دارای اهمیت هستند، اما آن اشتباه متداول را مرتکب نشوید که اجازه دهید وضعیت مالی فعلی شما دیکته کند در کدام بازار معامله انجام دهید.

به خاطر داشته باشید: شما اول هدفتان را مشخص کنید، و سپس برنامه ریزی کنید که چگونه به آن برسید.

اگر سرمایه کافی برای معامله در این بازار را ندارید، بیرون محدوده ی اهداف خود هستید. پس همین حالا برای این مورد کاری انجام دهید - پول بیشتری جمع کنید یا اینکه آن را برای وقت دیگری بگذارید. (و تا آن وقت می توانید در حساب دمو کار کنید)
راه های خیلی زیادی وجود دارد که بتوان یک کم پول بیشتری بدست آورید، و بهتر است که برای سرمایه ای که لازم دارید صبر کنید تا اینکه شروع به معامله در بازاری کنید که مناسب شما و اهدافتان نیست. برای آن کسانی که از قبل به اندازه کافی پول در حساب پس انداز خود دارند، این سئوال را مطرح می کنم که، ((باچه مقدار پول باید معامله کنید؟))

بسیاری از معامله گران تازه کار فکر می کنند که باید با همه پس انداز خود معامله کنند. این صحیح نیست! برای تعیین اینکه با چه مقدار پول باید معامله کنید، اول باید معین کنید که واقعا استطاعت از دست دادن چه مقدار پول را دارید، و اهداف مالی شما چه هستند.

بگذارید با تعیین اینکه چه مقدار از پس انداز شما باید در حساب پس اندازتان باقی بماند، شروع کنیم. نگهداشتن هزینه های زندگی در یک حساب پس انداز که دسترسی به آن آسان باشد برای سه تا شش ماه حائز اهمیت است. لذا آن پول را کنار بگذارید و با آن معامله نکنید! هرگز نباید با پولی که ممکن است به آن نیاز فوری داشته باشید معامله کنید. مگر اینکه وجوهی از منبع دیگری داشته باشید، مثلا ارثی به شما رسیده باشد. حال باقیمانده این پول احتمالا همان مبلغی است که فعلا باید با آن معامله کنید.

نگاه درستی داشته باشید به اینکه با چه مقدار پول توانایی معامله دارید. شما نمی خواهید وقتی که پولتان را در یک معامله گرفتار می کنید، بقیه قسمتهای زندگی شما دچار سختی شود. بنابراین دقیقا بررسی کنید که این پس اندازها از اول برای چه منظوری بوده اند. سپس، تعیین کنید که چه مقدار را در آینده می توانید برای فعالیت های معاملاتی خود اضافه نمایید.

اگر شما در حال حاضر کارمند هستید، به کسب درآمد خود ادامه دهید و می توانید برنامه ای بریزید تا از بخشی از آن درآمد، برای ساختن پورتفولیوی سرمایه گذاری خود در زمانی خارج از کار فوق استفاده نمایید.

دو نکته مهم دیگر را هم به خاطر داشته باشید:

  1. همانطور که گفتیم، بعضی از انواع سرمایه گذاریها برای شروع نیاز به سرمایه اولیه دارند. این بدین معنا نیست که با همه آن مقدار ریسک کنید. بسیاری از معامله گران تمایل دارند که فقط با 10% از سرمایه اولیه خود ریسک کنند.
  2. هرگز برای معامله پول قرض نکنید، و هرگز از پولی که استطاعت از دست دادنش را ندارید استفاده نکنید.