اگر می خواهید در معاملات فارکس موفق باشید این هفت اصول را حتما بشناسید...

معاملات فارکس، به صبر و تمرین نیاز دارد. برای موفق بودن، باید بر روی تکنیک های معاملاتی خود تمرکز کنید، نه روی فرکانس معاملاتتان. به خاطر داشته باشید که، کیفیت مهمتر است! فاکتورهای زیادی وجود دارند که در معاملات فارکس نقش حیاتی بازی می کنند.

اول اینکه، افراد با اهداف مشخصی شروع به معاملات نمی کنند. اغلب آنها وارد بازارها می شوند و هیچ سرنخی از اینکه دارند چه کار می کنند، ندارند. اولین قانون این است که تصمیم بگیرید که چه کاری را دارید انجام می دهید. این در واقع برنامه شغلی شماست.

راه اصولی اول :: مفهوم ریسک را درک کنید

بازار معاملات فارکس می تواند پر نوسان داشته باشد، که باعث ایجاد ریسک می شود.
برای موفقیت باید از فاکتورهایی که می تواند روی قیمت ها اثر بگذارد آگاه باشید، نظیر خبرهای اقتصادی، گزارش های مربوط به درآمد و بیانیه های ادارات دولتی.
اگر خودتان را با پیشرفت های جدید به روز کنید، آنوقت این امکان به شما داده می شود که تصمیمات معاملاتی قطعی تری بگیرید.

راه اصولی دوم :: یک بازه زمانی برای معاملات انتخاب کنید

قبل از اینکه وارد بازار معاملاتی فارکس شوید، بازه زمانی مشخصی را که مناسب با شیوه زندگی شماست برای خود انتخاب کنید. اگر نمی توانید زمان مناسبی را برای انجام معامله پیدا کنید، جایی برای تلاش برای معامله باقی نمی ماند.

هر کس در زندگی خود مشغله هایی دارد که نمی تواند آنها را نادیده بگیرد، لذا شما باید برای خود تصمیم بگیرید که با کدام محدوده زمانی بیشتر احساس راحتی می کنید.

راه اصولی سوم :: برای معاملات خود یک استراتژی درست کنید

هر معامله گر بازار ارز باید یک استراتژی معاملاتی آن لاین داشته باشد و با دقت بسیار از آن تبعیت کند. اغلب این استراتژی ها اجزاء مشترکی دارند نظیر دستورالعمل هایی برای سیگنالها، اندیکاتورها و قوانینی برای ورود و خروج. این مهم است که استراتژی خودتان را قبل اینکه شروع به معامله کنید، تعیین نمایید.

راه اصولی چهارم :: در بازار صحیح معامله کنید

بازارهای متفاوت، شرح حال های معاملاتی مختلفی دارند، که در میزان نوسان متفاوت اند (بازار فارکس پر نوسانترین آنهاست). بعضی از آنها برای معاملات روزانه مناسب اند، در حالی که بقیه برای فعالیت های بلندمدت. تعیین بازاری که می خواهید در آن معامله کنید براساس فاکتورهایی است نظیر سایز حساب شما، بازه زمانی معاملات، دانش شخصی و تلورانس ریسک.

راه اصولی پنجم :: همیشه آماده یادگیری باشید.

اگر اولین بار است که معامله گر بازار فارکس می شوید، روشهای بدون ریسکی برای شما وجود دارد که می توانید تجربه کنید. به عنوان مثال قبل از اینکه پول واقعی خود را در معرض خطر قرار دهید، با یک "حساب دمو" می توانید دستوراتتان و سیستم های معاملاتی را تمرین کنید تا توانایی آنها را چک کنید.

از منابع زیادی که در دسترس هستند برای یادگیری بهره ببرید (همانند مجله فارکس یار) و مهارت معامله روزانه آن لاین را تمرین کنید.

راه اصولی ششم :: خیلی زیاد معامله نکنید

معاملات بیش از اندازه یکی از متداول ترین اشتباهات معامله گران است. این اغلب وقتی رخ می دهد که معامله گران سعی می کنند ضررهای قبلی خود را با "فقط چند معامله بیشتر" جبران کنند.
معامله گران باهوش بعد از یک شکست، به جای اینکه سراسیمه برای جبران پولشان معامله کنند، انجام فعالیت معاملاتی را متوقف می کنند.

راه اصولی هفتم :: کوچک شروع کنید

کوچک شروع کردن انتخاب عاقلانه ای است، به خصوص اگر در معاملات روزانه فارکس تازه کار هستید. محتاط بودن در تصمیمات معاملاتی به شما کمک خواهد کرد که از اشتباهات و شکستها خودتان را در امان بدارید. به خاطر داشته باشید که اگر بزرگ معامله کنید، پول زیادی را در معرض خطر و خودتان را در معرض شکست های بزرگ قرار می دهید.